تبلیغات
طب سنتی باگیاهان دارویی - استرس و بیماری قلبی
طب سنتی باگیاهان دارویی
صفحه نخست       پست الکترونیک          تماس با ما              ATOM            طراح قالب
گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من گروه طراحی قالب من
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ :بهنام خدادادی
نویسندگان
نظرسنجی
شما گوشت خوارید یا گیاه خوار؟



استرس و بیماری قلبی

آپلود سنتر سایت عکس تیوب

ادامه مطالب كلیك كنید.

رابطه بین استرس ، بیماریهای قلبی و مرگ ناگهانی از قدیم الیام شناخته شده است و نشان داده اند که وفور حملات قلبی ومرگهای آنی به دنبال استرس شدید ناشی از بلایای طبیعی مانند طوفان های سهمگین ، زلزله ، سونامی و غیره به طور مشخص افزایش می یابد . بیماری های عروق کرونر نیز در افرادی که دچار استرس مزمن هستند بیشتر دیده می شود ، به خصوص در جریان استرس های شغلی واقتصادی که از پیشرفت آن می توان جلوگیری کرد.

بیشتر اوقات خود فرد مسئول ایجاد این استرس است مانند مصرف سیگار یا سایر تغییرات زندگی اشتباه آمیز یا مربوط به مشخصه های خطرناک مثل عصبانیت ، دشمنی  شدید ، حالت تهاجمی ، رقابت های نامناسب که عوامل خطرناکی برای حمله قلبی ، مغزی و عوارض عروق کرونری است .

اصولا استرس چیست و چرا مردم درباره آن دچار ابهام هستند. چندین اصطلاح برای استرس انسانی پیشنهاد شده است . نخست این که استرس کلمه ای است که در زندگی روزمره ، برای صدها مساله اختصاصی به کار می رود . وقتی شخصی با عصبانیت ، ناکامی ،بد حالی ،افسردگی ، فشار کار زیاد و مسئولیت های زیاد و متفاوت مواجه می شود ، خود را دچار استرس کرده است . به هر حال استرس ممکن است بعد وسیعی داشته باشد که برای مقابله با آن چند راه در پیش است :

●  کمک تضمینی

به صورت مصرف الکل ، داروها ( با نسخه یا بدون نسخه ) ، کشیدن سیگار ، خوردن غذاها ، مسایل جنسی یا هر چیز دیگری که علایم استرس را موقتا بهبود بخشد ، این استراتژی مقابله ای در کوتاه مدت کار می کند ولی در دراز مدت خطرناک بوده و می تواند نامطبوع و زیان بار باشد .

● کنترل استرس

مصرف رژیم غذایی ، تمرینات بدنی ، مراقبت پزشکی ، پس خوراند زیستی ، یا سایر تمرینات آرامش بخش و شلی عضلانی و غیره که این روش نسبت به طریقه اول مرجع است ولی هنوز روی مسائل فرد توجه داده می شود .

●  راه بهینه

از بین بردن استرس که به سرعت و به طور طبیعی انجام شود ، به طوری که با تغییر یا اصلاح موارد علتی همراه باشد که این بهترین روش است که با مسائل زندگی می توان مقابله کرد ولی اغلب مردم از انجام این روش عاجزند ، زیرا نمی دانند یا درست درک نمی کنند که چه عللی باعث استرس در زندگی آنها شده است . به طور کلی ، استرس قسمتی از زندگی فرد است ولی اگر کنترل نشود می تواند منجر به اضطراب ، اختلال روانی و حتی مشکلات فیزیکی مثل بیماری قلبی ، افزایش فشار خون ، درد سینه و آریتمی قلبی گردد .

■ هسته مشکل استرس کدام است ؟

هیجانات ، عصبانیت ، افسردگی ، ترس ، اضطراب ، عجز و درماندگی ، منفی بودن ، تنهایی ، دشمنی و تنفر و بدحالی قسمتی از استرس های هیجانی است که می تواند قلب را ضعیف سازد .

■ برخی ایده ها موجب کاهش استرس و در نتیجه کاهش خطر بیماری قلبی می شود :

●  باید شکایت از موارد مربوط به اشیا ، افراد و یا وقایعی که شما کنترل روی آنها ندارید متوقف سازید .

●  خود را در برخی فعالیتهای مثبت اجتماعی درگیر سازید . این موضوع باعث کاهش شدید احساس تنهایی و جدایی شما از اجتماع می شود .

●  عمل کردن به بخشش بهتر از دشمنی ، انتقاد و رشک وحسد است . اگر کسی کاری را انجام داد که آن را دوست نداشتی ، ببخش . در این صورت لحظه ای احساس بهبود می شود .

●  اگر ممکن است هر روز ورزش کن .

●  تکنیک های آرامش بخش و شلی عضلانی را یاد بگیر و عمل کن مثل تنفس عمیق یا یوگا یا برخی اشکال مراقبت از خود را .

●  قبل از این که به رختخواب بروی ، تصورات بعضی اشیا را در نظر بگیر مثل خوشحا لی های زندگی را و این عامل کمک می کند تا در موقع استراحت در ضمیر شما برخی موارد مفید و سودمند القا شو

● از هر چیزی که هر روز داری شاکر باش .

●  در خارج از منزل و در محیطی آرام و با طبیعتی جذاب قدمی بزن . این عمل باعث می شود وقتی بر می گردی ، در چارچوب ذهنی خود احساس بهبودی کنی .

●  مطمئن باش که به قدر کافی خوابیده ای . خستگی طولانی ، باعث اضافه شدن استرس از هر راهی می شود .

●  درباره ناراحتی ها و استرس خود با دوستان و افراد خانواده یا سایر افراد قابل اطمینان صحبت کن و از آن ها برای حمایت از خود کمک بگیر .

●  هر روز ۱۵ دقیقه ساکت بنشین ، نفس عمیق بکش و درباره منظره ای آرام و زیبا فکر کن .

●  یاد بگیر که قبول کنی تو می توانی چیزها را عوض کنی ، ولی تو نمی توانی تمام مسائل زندگی را حل کنی .

●  وقتی که عصبانی هستی یا احساس ناراحتی می کنی ، قبل از جواب دادن به سوال از ۱ تا ۱۰ بشمار .

●  وقتی با استرس مواجه می شوی ، از کشیدن سیگار ، دارو ، کافئین ، مشروبات الکلی یا خوردن زیاد اجتناب کن ، زیرا این موارد وضع را بدتر می کند .

●  همیشه به موقعیت های خوب نگاه کن نه بد .

●  مرتب علاوه بر ورزش بعضی کارها که تورا خوشحال می کند انجام بده ، با دکتر خود در مورد فعالیت های خود مشورت کن .

●  سعی کن از چیزهایی که ممکن است تورا ناراحت کند ، پرهیز کنی ، مثلا ترافیک سنگین که در این صورت راه خود را عوض کن یا برگشت کن .

●  به مردم زیاد قول مده ، سعی کن برای انجام کارهایت وقت کافی داشته باشی .

●  به گروهی از دوستان که می شناسی بپیوند .

●  امید است که این دستورات به شما کمک کند در آینده کمتر استرس داشته باشید .





نوع مطلب :
برچسب ها : استرس، اضطراب، استرس وقلب، قلب،
لینک های مرتبط :
          
جمعه 28 تیر 1392
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.





آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
ابزار پرش به بالا